Forestil dig dette: Virksomheden er en stor virksomhed med mange eller bare nogle få ansatte, der på hver deres område udfører deres arbejde bedst muligt med faglighed, viden og erfaring. Men på trods af dygtige medarbejdere, erfaring og viden, opstår der fejl i projektfaser pga. misforståelser og mangel på know-how.
Vi er sikre på, at I kan sikre større indtjening ved at undgå fejl + højne kvaliteten og virksomhedens ry.

 

Omdrejningspunktet er teknisk sikkerhed på arbejdsområdet el
Ry er som bekendt meget vigtigt i virksomheder som Deres, derfor mener vi, at I skal indføre Intern Kontrol og Kvalitetsudvikling som et forløb i projektarbejdet, der vedligeholder jeres gode ry og værdier.

 

Kontrolsystemer indføres som garanti for at højne kvaliteten og sikre skarpere og mere professionel håndtering af projekter bl.a. med nye projektmodeller. Dette sikrer, at projekterne bliver mere ensartede og derved undgås nogle fejl, men der er et vigtigt punkt, som overses og det er i selve den praktiske udførelsesdel, hvor Intern Kontrol og Kvalitetsudvikling bliver en vigtig medspiller til at kvaliteten er i top.

 

Det viser sig dog, at det ikke altid er nok. Alle projekter er forskellige, og den praktiske del bliver ikke nødvendigvis udført efter projektmodellen og de håndværksmæssige kvaliteter. Der anvendes forskellige leverandører og rabataftaler på materialer, som kunne ensartes på tværs af afdelinger. Der kan opstå mistolkninger og misforståelser. Derfor kan praksis med fordel, besigtiges af flere øjne. Ved at tilse og afprøve installationer gennem den udførende del og inden aflevering, så sikrer vi, at projektet ikke ”kører af sporet”.

 

Jeg vil med min 10-årige erfaring, inden for information og tilsyn med el-installationer (sikkerhedsstyrelsen), bidrage til, at gøre leverancer af elinstallationer mere ensartede, undgå utilsigtede fejl, sikre processer større økonomisk overvågenhed samt sikre kvaliteten og skabe større interesse for den praktiske del gennem tilsyn og kursus for medarbejdere.

 

Vision
Processer ensartes, og dermed opnår kunden større tilfredshed, tryghed og kvalitet.
Kvalitet smitter, og rygtet skaber mere arbejde.
Medarbejdere har mulighed for at drøfte deres problemstillinger og få konkrete svar og evt. løsningsmodeller.
Min teori: Medarbejdere, der involverer sig og sætter deres personlige præg på deres arbejde, laver ikke så ofte fejl.

 

Med Venlig Hilsen
Peter Rosenberg Kjær
Elsikkerhed.dk