For kan det måske bedre betale sig at læne sig op af noget nordisk end noget dansk, når man skal starte en virksomhed eller udvikle et nyt forretningskoncept, der skal give genklang på de internationale markeder? Inden for foodentrepreneurs er svaret klart ja… host Noma…, men er det også tilfældet, når man snakker iværksætteri generelt? Det er der noget, der tyder på, når man ser på de internationale mediers dækning af verdens nyhedsbillede – meget lidt dansk og en stadig større interesse for det nordiske. En simpel søgning på danske virksomheder, der har ordene Nordic, nordisk eller Norden i sit navn, viser da også, at over 17.000 danske virksomheder fonetisk har inkorporeret ordene alene i deres virksomhedsnavn (kilde: NNMarkedsdata). Bardur Gunnarsson er Head of Communication i Nordic Innovation, derhører under Nordisk Råd, kan godt se en tendens til, de nordiske lande i stigende grad gerne vil brande sig nordisk. ”What we do in Nordic Innovation is trying to locate where there is ‘Nordic added value’ in the industry and among the entrepreneurs. Lately branding seems to be a really really hot topic. When it comes to entrepreneurs working on outer markets like Asia and USA, there is a huge demand for a


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind

   
Ny Bruger Registrering
*Obligatorisk felt