Der er tusindvis af danske virksomheder – store som små, gamle og spritnye – der har mindst én ting til fælles: De ønsker opmærksomhed, omtale og at være i fokus inden for deres specifikke område. Men kampen om at komme gennem mediernes redaktionelle nåleøje er benhård. Og skal du bryde igennem muren skal du gå systematisk og professionelt til værks. Det gælder ikke mindst iværksættervirksomheder inden for e-handel og webshops, som i disse år vokser kraftigt i antal. Regel nummer ét er: Gør noget andet end alle de andre! Det siger kommunikationsrådgiveren Mikkel Faurholdt, der med en baggrund som journalist nu arbejder med at strikke virksomheders kommunikation sammen på en måde, så den får maksimal gennemslagskraft i mediebilledet. ”Både som journalist og kommunikationsrådgiver har jeg set et utal af ubehjælpelige pressemeddelelser, som mediernes redaktioner hver eneste dag modtager i bunkevis. Fælles for 99 procent af dem er, at de lander i papirkurven eller i ”Slettet post” allerede inden nogen får læst materialet til ende. PR-arbejde er ikke noget, man kan klare med venstre hånd. Og da slet ikke iværksættervirksomheder, der ikke på forhånd har et navn eller et velkendt produkt. I de tilfælde skal der andre metoder i brug”, forklarer Mikkel Faurholdt. Han er medlem af Dansk Iværksætterforening. Han har arbejdet som journalist på bl.a. Jyllands-Posten, BT og Erhvervs-Bladet. Erfaring med PR har han fået som kommunikationschef i private virksomheder som Sjælsø Gruppen A/S og TvDanmark A/S, og i den politiske verden som pressechef i Venstre 2001-05 og igen i valgkampen i 2011. I mellemtiden har han bl.a. været særlig rådgiver – eller ”spindoktor” – i Finansministeriet. De seneste år har Mikkel Faurholdt drevet egen virksomhed – Faurholdt Kommunikation – der rådgiver virksomheder og organisationer inden for kommunikation i en bred forstand – mediekontakt og -træning, Public Affairs, strategi og


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind