Vækst Nu Små og mellemstore virksomheder skal være langt bedre på internettet: mange flere skal lære at sælge deres varer og tjenester online og opdatere deres hjemmesider med nye varer og informationer. Ellers går Danmark glip af et tocifret milliardbeløb i omsætning, som de web-elskende og mobil-researchende forbrugere er parate til at købe for. 77% af danskere mellem 16 og 74 handler på nettet – og kurven stiger stejlt. I forvejen er vi langt over det europæiske gennemsnit på 37%. Men har kunderne svært ved at finde og købe de ønskede varer, er de hurtigt videre til konkurrenten.   Kunderne klikker væk fra Danmark At en hjemmeside genererer vækst, dokumenteres af en dugfrisk undersøgelse fra Håndværksrådet. Her svarer 56%, at de har fået flere kunder via hjemmesiden, mens 36% har opnået et større salg. Alligevel svarer kun 5% af de adspurgte, at de har en online webshop, ca. en fjerdedel, at de har onlinebooking, og kun hver femte virksomhed, at de har besluttet at investere i online-aktiviteter i det kommende år. ”De små og mellemstore virksomheder ved godt, at computeren er opfundet, og at de er nødt til at være til stede på nettet med en hjemmeside, siger Frank


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind

   
Ny Bruger Registrering
*Obligatorisk felt