Tænk hvis man kunne udvikle et produkt, der løser et behov for mange mennesker, som kan sælges med et godt dækningsbidrag, og som oven i købet ikke har nogen konkurrenter. Det lyder næsten for godt til at være sandt, og det er det i 99 % af tilfældene faktisk også! For når iværksættere, der har udviklet et nyt og banebrydende produkt med stolthed i stemmen fortæller, at lige netop deres produkt er så unikt, og at det ikke har nogen konkurrenter, så er det sjældent tilfældet.
Når man definerer sine konkurrenter, handler det ikke om, hvilke øvrige producenter der kan, eller ikke kan det samme som en selv. Denne indefra og ud tilgang tager typisk udgangspunkt i en teknisk sammenligning, som kun virksomhederne selv går op i. Det handler i stedet for om at sætte sig i kundens sted og kigge på, hvilke alternative muligheder han har for at få løst sit behov. I den proces er det vigtigt at søge bredt og få afdækket alle reelle muligheder, der potentielt kan være …

Opret et gratis medlemskab for at læse videre ✅

Med et gratis medlemskab bliver du en del af Danmarks største iværksætterfællesskab og støtter aktivt op om dansk iværksætteri. Få også digitale nyheder om innovation, opstart og vækst fra medlemsmagasinet Iværksætteren, samt invitationer til spændende iværksætterevents og meget mere.

Bliv en del af fællesskabet i dag 

Læs mere