Mobilerne er blevet små ekstremt hurtige multimedie-enheder med masser af kapacitet, hurtig adgang til internettet, store touch screens og mulighed for masser af applikationer, der ofte kan downloades frit og gratis. Mobiloperatørerne leverer stærke 3,5G mobilnet, som tilbyder mobil adgang til internettet med en hastighed, der i mange tilfælde overstiger den, de fleste danskere har via kabel. Det er lige her i hotspottet at Mobile Advertising – reklame til mobilerne – befinder sig. At kunne udnytte de mange såkaldte smartphones, der allerede er på markedet hos kunderne, de hurtige netværk og den efterhånden billige adgang til det mobile data-net. Flere danske virksomheder har tvivlet på, om mobile advertising nogensinde vil slå an. Men det hjælper at se på, hvad bl.a. Google siger og gør. Google CEO Eric Schmidt nævnte i hans keynote på GSMA Mobile World Congress i Barcelona, at deres nye mantra er ”Mobile First”. Det betyder i praksis, at mobilen bliver tænkt enten først, eller ind som et vitalt komponent i en kommende service eller tjeneste. Ydermere har selvsamme Google netop med et snuptag købt sig adgang til verdens største mobile banner netværk – Admob. Og det slutter ikke her.    Ikke kun de unge Admob startede med


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind

   
Ny Bruger Registrering
*Obligatorisk felt