Istedgade har fået et nyt spisested, Burger & Bun, der slår sig på burgere til den hampre pris à kr. 125,-. Med fritter til 35 ender man på kr. 160 før man har fået drikkelse – hvilket formentlig er Københavns dyreste. Ifølge anmeldelserne på aok.dk er kunderne rimelig utilfredse med kvaliteten af burgerne, og brokker sig også over prisen. Men da man jo kan se prisen på menukortet, må brokken handle om, at varen ikke lever op til de penge, man skal lægge for den. Der skal immervæk en særlig oplevelse til for at man ikke føler sig snydt med en 160 kroners burgermenu – uden drikkelse. Set fra et iværksættersynspunkt synes jeg, det er en vanvittig spændende historie. For tænk, at FOLK VIL GIVE 160 KRONER FOR EN BURGER MED FRITTER! Hvis man kan skabe forventningen om, at man får byens bedste burger, så er der jo praktisk talt ikke noget loft for, hvad man kan tage for varen. Det kræver immervæk nosser at lancere en burger til den pris, i en gade, hvor der ikke ligefrem mangler alternativer. Det kræver også en vis portion stamina at gå offentlig bodsgang, som Burger & Bun gør på deres website burgerbun.dk, hvor de beklager, at de i åbningsugen ikke har levet op til hverken kundernes eller deres egne forventninger. En åben kommunikationsstrategi, der passer til en verden med sociale medier – og som mange langt større virksomheder kunne tage ved lære af. Det bliver spændende at følge det i bund og grund innovative iværksætterkoncept – held og lykke skal de i hvert fald have. En anden vanvittig spændende historie står det danske mobil-app firma Endomondo for – dette nummers hovedhistorie. Brugerbasen på firmaets community vokser med astronomisk hastighed og firmaet er i dag førende på verdensplan. Når det er en sjov


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind