Hvem bør læse denne bog? Bogen ”The Long Tail” giver underbygget af fakta og kendsgerninger stor indsigt i oprettelsen af nichemarkeder. Det er fremragende læsning, der giver øget forståelse af de skiftende markeder. Idéerne fra bogen kan benyttes af handlende til at forstå dynamikken i markedet online såvel som traditionelt. ”Den lange Hale” er et marked med uanede muligheder. Om forfatteren Chris Anderson er chefredaktør for tidsskriftet “Wired”. Han var tidligere redaktør for ”The Economist”. Han har en naturviden-skabelig bachelorgrad i fysik fra George Washington University og studerede kvantefysik og videnskabsjournalistik ved University of California i Berkeley. Resumé Massedistribution af blockbuster-film, bestseller-bøger og musik-hits har i en lang periode haft en helt afgørende betydning for underholdningsindustrien. Det er også blevet linsen, hvorigennem kulturen i almindelighed er blevet observeret. Men det er ved at ændre sig, og jagten på hits er gradvist faldende. Selv om folk stadig søger efter hits, er utallige små markedsfragmenter af “nicher” begyndt at dukke op. Nichemarkeder har egentligt eksisteret i årtier. Men omkostningerne ved at synliggøre dem har tidligere været så høj, at de ikke er nået ud til forbrugerne. Nu ser vi en udvikling af det moderne nichemarked, som ikke erstatter det konventionelle marked, men


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind

   
Ny Bruger Registrering
*Obligatorisk felt