”Det går godt, men det går for langsomt.” Sådan sagde en ellers velkørende københavnsk iværksætter til mig, da jeg mødte hende på gaden den anden dag. Det kender man godt – utålmodigheden. Forretningen er i gang, produktet er på plads, man har regnet ud, hvad der skal til for at komme op i gear, men alligevel går det alt for langsomt med at øge omsætningen og antallet af ansatte.Det koger som regel ned til tid. Havde man bare tid til at sælge noget mere, udvikle noget mere, få flere aftaler i stand, lede efter de rette medarbejdere. Og intet sted er tid mere lig med penge, end i en virksomhed, der gerne vil have gang i væksten. Hurtigt indser iværksætteren, at havde man blot nok indtjening til at ansætte den næste medarbejder, så ville man få mere tid. Det bringer os over i finanserne. Havde man bare en investor. Én, der kunne se det fulde potentiale i virksomhed og iværksætter, og som ville lægge et for investor ubetydeligt men for iværksættervirksomheden afgørende beløb, mod en ikke alt for stor luns af forretningen. Snart når tankerne tilbage til forretningens udgangspunkt – for vil en investor det? Er ens virksomhed nu også startet på en idé med et potentiale, der rækker ud over gården og gaden, og har man egentlig selv det, der skal til for at spille klaver med mere end to fingre? Hvor stort et firma magter man at lede, og hvornår skal man ansætte en professionel direktør? I denne udgave af IVÆRKSÆTTEREN har vi samlet en bred inspirationsvifte til vækstiværksætteri, hvor mange af disse temaer er i spil: Jannike Toftegaard har startet sit eget skomærke, og står foran at gå ud internationalt. Det skal ske nu, inden folk begynder at opfatte hendes mærke som et, der aldrig kom videre,


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind