Annette Estø var lige stoppet som direktør på sit tidligere job, så hun var faktisk ikke særlig lun på ideen, da hendes tidligere kollega Lars Halstrøm begyndte at tale varmt for at starte deres eget op sammen med endnu en tidligere kollega. “Vi havde brugt meget krudt på det sidste firma, så egentlig orkede jeg det ikke. Men han var vedholdende, og til sidst fik han vakt vores nysgerrighed. Og jeg har ikke fortrudt det siden,” fortæller Annette Estø, der er den ene af tre partnere i FLEYE. Alle tre har brilleerfaring – Hanne Anderson har været butiksbestyrer, Lars Halstrøm har været sælger, og Annette er uddannet optiker – derfor var det en velkendt branche, men de vidste også, at de skulle skabe noget særligt for at komme ud over rampen. Danmark har internationalt en god position som brille-land, og de skulle finde sig selv på det marked. “Da vi startede op for syv år siden, var brilledesignet meget minimalistisk. Det valgte vi at gå lidt imod, og det gør, at vi har fået en god position. Vi designer til den gruppe, der rent faktisk også bruger flest penge på briller – dem over 40. Og man vil jo gerne være smart, selvom man er fyldt 40,” siger Annette Estø. En anden vigtig vision for brillefirmaet er service. Selvom det er optikerne, der er deres kunder og ikke dem, der i sidste ende køber brillerne, så bliver der kredset om leveringen. “Vi er enormt bevidste om, at vi vil bare yde bedste service. Der har været en stor økonomiske fremgang de sidste mange år, og det synes vi, generelt er gået ud over servicen – og nu er man nødt til det. Service har været vigtig for os fra starten,” mener Annette Estø. Skilsmisse ikke en mulighed Det går flyvende


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind