Iværksættere sætter som bekendt ting i gang, og på CBS (Copenhagen Business School) var der efterhånden igangsat så mange iværksættertilbud, at man nu har valgt at samle hele molevitten under navnet og indsatsområdet Copenhagen School of Entrepreneurship. Den nye School of Entrepreneurship får til huse i nyistandsatte lokaler på første sal i bygningen på Howitzvej på Frederiksberg, hvor snoren blev klippet med en åbningsreception d. 13. november.
    Her kommer IDEA House CBS (der blev åbnet ved samme lejlighed), ICT-inkubatoren Innofactor og Venture Cup ligeledes til at have til huse, og meningen er, at der skal skabes liv på etagen, så studerende kan komme og benytte en række opsatte arbejdspladser og samtidig være tæt på ressourcer, der kan hjælpe med at realisere deres forretningsideer.
    På den akademiske front anlægger skolen en bred fortolkning af iværksætterbegrebet, og vil således også arbejde med innovation og ledelse.
    Mette Mønsted bliver vice-dean for skolen, og i sin åbningstale fremhævede hun desuden vigtigheden af at netværke. Derfor er endevæggen i det store åbne lokale på førstesalen blevet til en ”netværksvæg”, hvor tanken er, at alle der benytter centret kan sætte sit visitkort op – startende med CBS-rektor Finn Junge-Jensen, som hurtigt blev fulgt af de øvrige åbningstalere, Mette Mønsted, direktør for IDEA Torben Bager og professor Niels-Bjørn Andersen fra CAICT. Herefter blev alle fremmødte opfordret til at sætte sit visitkort på væggen.
    En række studenter-iværksættere var også repræsenteret på åbningsdagen, hvor de fortalte interesserede besøgende om deres forretninger og erfaringer med at bruge CBS’s forskellige tilbud. Blandt andet har Aya Okumura (se billede) fået assistance til salg og markedsføring af din konsulentvirksomhed.
Med rammerne på plads håber de deltagende parter nu, at de studerende vil benytte sig af de mange tilbud på stedet.