Træning og den rette partner

Michael Breum, Snapshots (Snap-shots.dk)
»Først og fremmest var det netværk med og mellem de andre studievirksomheder, men det var også god erfaring at gå rundt og tale med de mere etablerede virksomheder. Det var et stort kick at udveksle en masse visitkort og have spændende samtaler med interesserede mennesker. Også det at stå på messe generelt var også en god erfaring.«

Lise Eriksen, Qompagniet
(Qompagniet.dk)
»Jeg bliver trænet i at præsentere min virksomhed og får ikke mindst feedback fra netværket. Jeg får træning og inspiration til at deltage på messer, hvilket jo normalt ville koste en bondegård både i deltagelsesgebyr, men også i materiale til standen. Jeg kan spørge netværket om alt, fra småt til stort, og der er næsten altid en, der ved noget om det; det kan være spørgsmål om moms, skat, eller regnskab, men også om, hvordan man sætter sit mailprogram op, laver et flot nyhedsbrev osv.«

Kasper Johansson, Vendepunkt (Vendepunkt.dk)
»Jeg fik sporet mig meget mere ind på, hvad min virksomhedsrettede del af mit foretagende skal dreje sig om. Det skete ved at forklare et par »store kanoner« om, hvad sådan en som mig kunne bidrage med i deres virksomhed. Det er en meget mere effektfuldt og effektivt måde end ved at skrive en virksomhedsplan og «tænke sig frem til«, hvad der eventuelt måtte være realistisk. På messen var der en klar, enkel og kontant tilbagemelding, hvilket har givet mig en god basis for at arbejde videre.«

Anders Rosenlund, Fundera (Fundera.dk)
»Jeg fik en del interessante kontakter. Mest blandt de andre studievirksomheder, som jeg fik god tid til at snakke, hygge og hænge ud med, men også nogle blandt de besøgende. Jeg fik faktisk det ud af det, som jeg havde håbet: Noget uventet, noget jeg ikke kunne have forudset eller regnet ud hjemmefra. Det er det, networking betyder for mig.«

Laurits Nielsen, Econometrics (Econometrics.dk)
»SICEF-messen gav Econometrics mulighed for at møde H.H. Prinsesse Alexandra og på den måde få noget PR. Det var en sjov og spændende oplevelse. Derudover gav messen mulighed for at få udbredt det gode budskab om måling af marketingeffekter med salgsmodellering. Der blev delt flyers ud til en masse spændende virksomheder, som selv havde delt brochurer ud til studerende hele dagen. Lidt den omvendte verden – men ganske lærerigt i forhold til præsentation af vores produkt og salgsarbejde generelt.«

Mathias Grütner, Rhetorica (Rhetorica.dk)
»Rhetorica bruger generelt personlige samt faglige netværk aktivt og har været med i StudieVirksomhed fra starten. Det har givet viden om iværksætteri og mod til at være nysgerrig.«

Nicolai Lønne, Six Point Zero ApS (www.sixpointzero.com)

»Jeg ville udvide min forretning ind i nye områder, men manglede en partner med gode programmeringsevner. Jeg havde søgt i mit eget netværk efter den helt rette partner, men uden held. Da StudieVirksomhed hørte om mit problem, tilbød de straks at hjælpe og fik bl.a. spredt min partner-ansøgning på DIKU, hvilket hurtigt gav pote. Min nye partner og jeg er nu i gang med at oprette firmaet Six Point Zero Aps.«

Del indlægget