Hold fast, jeg anmelder i dag en dansk bog! Til gengæld er den to år gammel. Så mit mønster med at anmelde gamle bøger er da i det mindste ikke brudt 🙂 Men det betyder blot, at den er god og gennemprøvet og tilmed nu kan fås til den uhørt lave sum af godt hundrede danske kroner.Berømmelsens anatomi handler om personlig branding, og det er en disciplin som enhver iværksætter bør mestre. Alle erhvervsfolk ved, at marketing er nødvendigt for at opretholde og vinde markedsandele til sine produkter. Dertil er de fleste enige om, at det at have et stærkt varemærke er meget vigtigt, ikke mindst pga. den stadig stigende mediestøj. Men som iværksætter er det bare endnu vigtigere, da virksomheden ofte er lig med én selv og måske en håndfuld medarbejdere. Man starter med at sælge sig selv og først derefter sælger man produkter, og derfor er det uhyre vigtigt at have evnen til at sælge sig selv effektivt. Det er også vejen til positiv omtale i medierne, så hvad venter du på? 🙂 John de Summer-Brasson bruger otte personer, der på hver deres egen måde er blevet kendte, som cases. Personerne er Karen Blixen, Klaus Riskær Pedersen, Pernille Aalund, Martin Thorborg, Mærsk Mc-Kinney Møller, Dan Turèll, Jens Ro-mundstad og Dronning Margrethe. Hvis du mener at du så mit navn iblandt, så er det rigtigt. Hvordan jeg skulle fortjene at være med i den forsamling ved jeg ikke helt, men lidt blæret er det da… 🙂 Tag-selv-bord af ideer De otte personer er meget forskellige og har hver deres tilgang til personlig branding. Det viser også, at der ikke en facitliste, men at man kan gøre det på mange forskellige måder. Bogen bliver derfor mere et »tag-selv-bord« af ideer, metoder og strategier, som alle kan tjene til god inspiration.


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind