De fleste iværksættervirksomheder kender problemet – de mange små projekter, der aldrig bliver tid til fordi den daglige drift kræver al opmærksomheden. Men med initiativet Projektporten, der er et samarbejde mellem Roskilde, Aalborg og Syddansk Universitet, er der håb forude. Herigennem er det muligt at få en grup-pe på typisk to, tre eller fire overbyg-ningsstuderende til at belyse et aspekt af ens virksomhed i løbet af et semester. Mulighederne er mange, og tæller bl.a. markedsanalyser (mest typisk), kommunikationsstrategier eller produktsammenligninger. At beskæftige en gruppe studerende er dog ikke anderledes end at beskæftige andre medarbejdere. Projektet skal »sælges«. »De tænker meget traditionelt i store virksomheder, men vi gør meget ud af at fortælle at der er nogle fordele ved små virksomhed. Dem, der har gjort det er meget positive fordi deres arbejdet bliver brugt og betyder noget i virksomheden,« siger projektleder på RUC, Signe Riis. »Virksomheder som gør meget ud af at beskrive sig selv, har størst chance. Det handler ikke nødvendigvis om emnet, men om at de studerende kan se sig selv i virksomheden eller i den dialog, som virksomheden lægger op til. Hvis virksomheden er midt i en vækstproces, kan det gøre at de studerende kan se at de


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind

   
Ny Bruger Registrering
*Obligatorisk felt