Storytelling. Du har ikke kunne undgå at høre det engelske hurraord i snart enhver tænkelig sammenhæng de seneste år. Særligt indenfor ledelse, branding og reklame, hvor storytelling beskrives som et revolutionerende redskab.Men som med så meget andet er det gammel vin på nye flasker. Storytelling handler reelt bare om at fortælle en god historie, og indenfor journalistik er storytelling – eller historiefortælling – ikke et moderne begreb, men det som altid har været kernen i faget. Og hvis man ved, hvilke kriterier, der ligger til grund for journalisternes udvælgelse af »den gode historie«, kan man opnå den eftertragtede medieomtale, som mange virksomheder ønsker. Kunsten at komme i kontakt med pressen består i at lære »at fortælle sin virksomhed«. Hvorfor bruge PR? En artikel om din virksomhed eller dit produkt, hvor formidleren er en kritisk journalist, har langt større troværdighed end en annonce. En artikel giver også bedre plads til at forklare, hvorfor virksomheden eller virksomhedens produkt er noget særligt. Og ved at bruge den gode historie kan man samtidig gøre tingene let forståelige. Det kan eksempelvis være, at artiklen om virksomheden suppleres med en case – en historie om en kunde, der har haft succes med at bruge virksomhed-ens produkt.


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind

   
Ny Bruger Registrering
*Obligatorisk felt