Iværksættere er tit på udkig efter nye forretningsideer, der har potentiale i nutid og fremtid. Det er ikke altid let at vurdere, for i hvilken retning går udviklingen? Hvad efterspørges der og hvad vil der blive efterspurgt? Hvilke behov opstår, og hvilke teknologiske muligheder for at tilfredsstille dem? Hvad er de store tendenser? Gætte og fornemme kan vi alle, men få giver mere kvalificerede bud end Institut for Fremtidsforskning (IFF).Det korte svar på de store spørgsmål er indtil videre »Creative Man«, der foruden at være det kreative/skabende menneske og dets logik, er titlen på instituttets nyeste udgivelse. Med en kliché kunne man sige, at hvis du kun skulle læse én bog i år, ville Creative Man være et godt bud. Som iværksætter og virksomhedsejer burde man nærmest piskes til at forholde sig til, hvilken plads ens egen virksomhed kunne tænkes at indtage i den fremtid, der allerede er her, og som Creative Man tegner et billede af. Creative Man handler om behov og muligheder. Samfundet har behov for mere kreativitet og innovation, når vi får vanske-ligere ved at konkurrere på traditionel masseproduktion. Og flere og flere ønsker at udfolde deres kreativitet i deres forbrug, arbejde og fritid. Koblet med nye


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind

   
Ny Bruger Registrering
*Obligatorisk felt