Det kan betale sig at bevæge sig i de højere luftlag, hvis man vil være iværksætter. Der, hvor der er højt til loftet og ideer kan bevæge sig frit. Sådan kunne man, hvis man var poetisk anlagt, metaforisere over forløbet, der i 1986 førte til at Helene Krogh startede sin egen virksomhed. Det var nemlig i kraft af et stewardessejob i studietiden at hun hørte om en engelsk kvinde, der drev et succesfuldt callcenter i London. Med en omsætning på 60 millioner om året – en detalje, der inspirerede den unge cand.merc.-studerende. »Jeg tænkte, det er da smart, den idé kopierer vi til Danmark,« fortæller Helene Krogh og får det her 17 år senere til at lyde som en smal sag. Man hører om noget nyt i udlandet og laver det samme herhjemme og vupti, så er man iværksætter. En smal sag var det måske ikke, men selve beslutningen om at starte selv virker ikke til at have voldt Helene Krogh mange kvaler, som hun genfortæller det i dag til Iværksætteren. Snarere så vejen ud til at være brolagt, og da hun først fik øje på den var den sådan set bare at tage første skridt. Selv om hun var midt


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind

   
Ny Bruger Registrering
*Obligatorisk felt