Det er med internettets komme blevet temmelig meget billigere og lettere at lave spørgeskemaundersøgelser, hvor man f.eks. finder ud af, hvad kunderne synes om ens produkt, eller hvad de ansatte synes om en selv som chef. Der findes efterhånden et større antal firmaer, som tilbyder software til at lave spørgeskemaundersøgelser via nettet, både danske og udenlandske, og de fleste kører online, uden at der skal installeres programmer på computeren. En Google-søgning på ”spørgeskema” eller den engelske pendant ”online survey” giver en stor mængde hits af både ordinære søgeresultater og reklamer. I princippet er det dejligt at have nogle forskellige systemer at vælge mellem, men i praksis er det også besværligt, for hvad skal man vælge? Hvilke systemer kan det, man skal bruge, hvad koster de, når alt er medregnet, og hvordan undgår man at blive bondefanget af smarte salgstricks? Her på bladet er vores mål at gøre livet lettere for iværksættere, og i denne situation betyder det at reducere antallet af valgmuligheder. Vi har derfor valg to alternativer ud: På den ene side en gratis, men skrabet løsning, og på den anden side et mere avanceret system, der tilbyder en større palette af funktioner, er velfungerende og er til at


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind

   
Ny Bruger Registrering
*Obligatorisk felt